W obrębie każdej mapy znajdują się tereny po których poruszające się jednostki piesze tracą następującą liczbę punktów akcji (PA):
Droga – 3 PA (po skosie 4 PA)
Równina – 4 PA (po skosie 5 PA)
Pustynia – 5 PA (po skosie 7 PA)
Las – 6 PA (po skosie 8 PA)1
Bagno – 7 PA (po skosie 10 PA)2
Góry niskie – 8 PA (po skosie 11 PA)3
Woda – brak możliwości ruchu
Góry wysokie – brak możliwości ruchu
1 – nie dotyczy Leśnika, który traci tylko 4 PA (po skosie 5 PA)
2 – w rzeczywistości dotyczy tylko obrzeży Bagien, ponieważ w centralnej części Bagien nie możemy się poruszać
3 – nie dotyczy Górala, który traci tylko 6 PA (po skosie 8 PA)
Jednostki latające z kolei mogą poruszać się po całej mapie (z wyjątkiem gruzów zburzonych budynków) i za każdym razem tracą tylko 3 PA (po skosie 4 PA).
______________________________
Niestety, jest w tej grze kilka bardzo poważnych błędów związanych z przemieszczaniem się, których znajomość może nam znacznie ułatwić rozgrywkę, ale równocześnie popsuć pozostałym graczom całą zabawę z gry:
po pierwsze: w momencie łączenia i rozłączania oddziałów jednostki tracą zaledwie 4 PA, niezależnie od terenu na którym się znajdują, co powoduje, że możemy w ten sposób przemieszczać się po mapie szybciej niż w tradycyjny sposób
po drugie: poprzez łączenie i rozłączanie oddziałów możemy bezpiecznie wejść na pole na którym znajduje się niewidoczna dla nas pułapka, tzn. oddział nie wpada w nią i w ogóle nie traci energii, no chyba, że stojąc na niej ruszymy się z miejsca w normalny sposób
po trzecie: poprzez łączenie i rozłączanie oddziałów przy użyciu jednostek latających możemy również przenosić jednostki piesze przez tereny normalnie dla nich niedostępne, tzn. Góry wysokie, Wodę lub Bagna, co już zupełnie psuje całą grę 🙁
po czwarte: jednostki latające tracą swój bonus po połączeniu z jednostkami pieszymi, w wyniku czego zaczynają je obowiązywać kary adekwatne dla terenu po którym poruszają się jednostki piesze, przez co bardziej opłaca się poruszać nimi oddzielnie i łączyć z jednostkami pieszymi tylko w razie konieczności
po piąte: Góral i Leśnik również tracą swoje bonusy po połączeniu z jednostkami pieszymi, w wyniku czego zaczynają ich obowiązywać kary adekwatne dla Gór/Lasu po których poruszają się pozostałe jednostki piesze