Jednym z bardziej istotnych aspektów w każdej rozgrywce jest zdobycie wyższych poziomów technologicznych, dzięki czemu możemy produkować lepsze jednostki. Każdy z graczy zaczyna grę na 1. poziomie technologicznym, natomiast maksymalnie można uzyskać 3. poziom. Poziom technologiczny wyrażony jest poprzez symbol koła zębatego i cyfry znajdującej się obok niego widocznych po kliknięciu na jeden z naszych zamków lub twierdz prawym przyciskiem myszy, bądź też po wejściu do nich w oknie na górze ekranu. Naturalnie możemy również sprawdzić na którym poziomie znajduje się aktualnie przeciwnik, o ile widzimy jakikolwiek należący do niego budynek.

Aby zdobyć 2. poziom technologiczny, należy zbudować wszystkie budynki, czyli Koszary, Warsztat, Kuźnię, Szpital i Szkołę, w obrębie naszego głównego zamku, a także zacząć budowę co najmniej 1 zamku lub twierdzy na jakichkolwiek fundamentach na mapie. Możemy również nie budować niczego w naszym głównym zamku, ale zamiast tego zbudować wszystkie w/w budynki w zamku lub twierdzy które uda nam się wybudować na fundamentach. Następnie, kiedy już wskoczymy na 2. poziom, należy zbudować wszystkie w/w budynki w innym naszym zamku lub twierdzy, dzięki czemu osiągniemy 3. poziom technologiczny.

Po osiągnięciu przez nas maksymalnego poziomu technologicznego, rozbudowa dalszych zamków i twierdz nie przynosi już żadnego efektu, jak również nie traci się raz osiągniętego poziomu w sytuacji kiedy zburzymy wszystkie nasze zamki i twierdze bądź też gdy stracimy je na rzecz przeciwnika.

UWAGA: Nie można osiągnąć wyższych poziomów technologicznych rozbudowując zamki bądź twierdze zdobyte od przeciwnika!


Jednostki na 1. poziomie technologicznym:

Pospolite ruszenie, Budowniczy, Pikinier, Lekka piechota, Halabardnik, Ciężka piechota, Góral, Lekka jazda, Ważka, Rycerstwo, Łucznik, Leśnik, Kusznik, Taran

Jednostki na 2. poziomie technologicznym:

Orzeł, Skorpion, Czerw, Troll, Słoń, Ciężka jazda, Dragon, Cyklop, Muszkieter, Katapulta, Armata

Jednostki na 3. poziomie technologicznym:

Duch, Pegaz, Szkielet, Skrzydlak, Smok, Mag