21 września 2018

Chciałbym wszystkich poinformować o bardzo ważnej aktualizacji z punktu widzenia modyfikacji Clasha. Otóż, nie owijając w bawełnę, w jednym z plików z grą udało mi się wreszcie znaleźć adresy w których znajduje się większość parametrów jednostek, ceny budynków i różnego rodzaju opisy. 🙂 Oznacza to, że za pomocą jakiegokolwiek edytora hexów możliwa jest teraz zmiana wartości znajdujących się pod w/w adresami.

Po więcej szczegółów zapraszam do nowo utworzonej sekcji o nazwie EDYCJA HEXÓW, w której póki co znajdują się 3 działy – Wprowadzenie, Adresy jednostek i Adresy budynków

Oprócz tego utworzyłem również specjalny TEMAT na forum poświęcony grzebaniu w hexach do którego również serdecznie zapraszam.

Oczywiście w dalszym ciągu pozostaje jeszcze sporo adresów do odkrycia, bo w grze do poprawy jest naprawdę wiele, dlatego chciałbym zaprosić wszystkie zainteresowane osoby o zaangażowanie się w projekt i próbę znalezienia pozostałych adresów, których zmiana wartości może być naszym zdaniem istotna w celu usprawnienia gry.

______________________________

12 września 2018

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

4 września 2018

Dzięki uprzejmości puliny w dziale Download zamieściłem linka do skanu instrukcji do Clasha w języku angielskim.

A przy okazji, gdyby ktoś z Was posiadał skan instrukcji do Clasha w języku polskim to bardzo proszę o udostępnienie. 🙂

______________________________

3 sierpnia 2018

Niezmiernie miło mi poinformować, że niedawno udało mi się nawiązać współpracę z jednym z użytkowników forum o nicku pulina, czego owocem jest odświeżona wersja strony, działająca od teraz w systemie zarządzania treścią o nazwie WordPress.

Dzięki tej, a także wielu innym drobnym zmianom, strona została dużo lepiej dopasowana do wymogów i trendów współczesnego web designu.

W międzyczasie rozbudowałem również stronę o dwa nowe działy, tzn. Clash pod DOSBox i Download, a także dokonałem drobnych poprawek merytorycznych w pozostałych działach.

Mam również nadzieję, że dzięki staraniom puliny, który w głównej mierze odpowiedzialny będzie za techniczne aspekty strony, zostanie ona wkrótce znacznie lepiej zoptymalizowana i wypozycjonowana.

______________________________

30 czerwca 2018

Dzisiaj świętujemy 20 urodziny Clasha! Tak tak, drodzy czytelnicy. Dokładnie 20 lat temu, 30 czerwca 1998 roku, Clash oficjalnie trafił na półki sklepowe w Polsce. A to wszystko za sprawą producenta tej gry, firmy Leryx Longsoft, a także jej wydawcy, czyli Optimus Pascal. Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować wszystkim ludziom którzy brali udział w stworzeniu Clasha i jest mi niezmiernie miło, że część z nich odwiedziła moją stronę, a nawet zarejestrowała się na forum. Jak sami widzicie, Wasza praca nie poszła na marne i pomimo upływu lat gra w dalszym ciągu cieszy się sporym zainteresowaniem wśród fanów. Życzę zatem wszystkim aby pamięć o Clashu nigdy nie zgasła i żeby doczekał się on reedycji czy jakiejkolwiek fanowskiej modyfikacji, gdyż w pełni na to zasługuje.

______________________________

24 czerwca 2018

– Przeredagowałem działy Wstęp i Clash Deluxe

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

16 stycznia 2018

– Stworzyłem logo na Forum

______________________________

17 grudnia 2017

– Dzięki uprzejmości Korkeza dodałem linki do nagranych przez niego i udostępnionych na YouTube video-solucji do obu Kampanii

______________________________

15 grudnia 2017

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Dodałem informację o wpływie statusu na parametry jednostek w dziale Status

– Dodałem informację o misjach w których znajduje się port w dziale Port

______________________________

10 grudnia 2017

Z przyjemnością informuję, że strona clash.y0.plforum.clash.y0.pl świętują swoje drugie urodziny!

Co nam przyniósł kolejny już rok? Jeżeli chodzi o nowe treści na stronie to już raczej niewiele, poza sporadycznymi poprawkami merytorycznymi, gdyż zdecydowaną większość tego co miałem o grze napisać już w zasadzie napisałem. Z kolei na forum przybyło nam kolejnych użytkowników, a dyskusje o Clashu trwają po dzień dzisiejszy, co niezmiernie mnie cieszy.

Najważniejsze 2 rzeczy jednak które przez ten czas się wydarzyły to moim zdaniem kontynuacja prac nad Clash Resource Unpackerem autorstwa Griza, czyli specjalnym programem do rozpakowywania zasobów z Clasha, dzięki czemu udało się pozyskać większość grafik, dźwięków i animacji z gry, a także powstanie drugiego już projektu związanego z Clashem o nazwie Clash Redux, za który odpowiedzialny jest Venno. Moje wyrazy uznania i powodzenia w dalszym rozwijaniu Waszych przedsięwzięć!

Jak zwykle przy tej okazji chciałbym również podziękować wszystkim odwiedzającym stronę, a także tym którzy biorą aktywny udział na forum.

Informuję również, że w ostatnim czasie staram się nieco usprawnić stronę pod względem wizualnym, co niestety idzie mi dosyć mozolnie, ale pewne drobne efekty moich starań już chyba widać. 😉 Mimo wszystko jeżeli znajdą się jacyś chętni to serdecznie zapraszam do współpracy.

______________________________

9 grudnia 2017

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Poprawiłem tytuł i opis witryny, a także kolor szablonu na stronie

– Usunąłem formularz logowania ze strony

– Usunąłem ścieżkę powrotu ze strony

– Usunąłem ikony drukuj i email ze strony

______________________________

23 września 2017

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

14 lipca 2017

Informuję, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.73:

– Naprawa błędu rozpakowywania pliku MAPS.RES

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/i3u1tsjoev69avx/ClashResUnpacker%20v0_73.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

12 lipca 2017

Informuję, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.72:

– Wsparcie dla pliku INFOANG.RES (100%)

– Wsparcie dla pliku INFOPOL.RES (100%)

– Wsparcie dla pliku SETUP.RES (10%)

– Wsparcie dla pliku MAPS.RES (100%)

– Wsparcie dla pliku IS.RES (100%)

– Wsparcie dla pliku GFX3.RES (100%)

– Wsparcie dla plików .MAP

– Wsparcie dla plików .MAB

– Wsparcie dla plików .IS

– Wsparcie dla plików .WAV w MINIMUM.RES (90% -> 95%)

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/rufj85uddem4egt/ClashResUnpacker%20v0_72.7z?dl=0

 

Oprócz tego Griz udostępnił również kod źródłowy do programu, a także program o nazwie iNFOSTREAM real-time decompression module służący do odtwarzania filmików z gry, który niestety działa tylko pod DOSem:

https://github.com/Griswoldz/ClashResUnpacker

https://www.dropbox.com/s/9xdq6b15ioy3yij/ISPLAY.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

9 lipca 2017

Informuję, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.50:

– Pełne wsparcie plików .S32

– Wsparcie dla pliku MINIMUM.RES (90%)

– Wsparcie dla plików .S32 w MAXIMUM.RES (60% -> 80%)

– Wsparcie dla plików .S32 w NORMAL.RES (80% -> 95%)

– Szybsze wypakowywanie .S32

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/z8avopf8r6twl0j/ClashResUnpacker%20v0_50.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

7 lipca 2017

Informuję, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.25:

– Wsparcie dla pliku NORMAL.RES (80%)

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/tkawvgxfju7hlqo/ClashResUnpacker%20v0_25.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

29 czerwca 2017

Informuję, że jeden z użytkowników forum o nicku Venno rozpoczął prace nad projektem o nazwie Clash Redux, który zdaniem autora ma być klonem oryginału. Chciałbym przypomnieć, że jest to już drugi projekt związany z Clashem, a jego autor założył specjalny kanał na YouTube, gdzie na bieżąco będzie zamieszczał postępy nad projektem:

https://www.youtube.com/channel/UC8519X3fkXhZuBzjySXJakw

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w projektowi, czyli TUTAJ

______________________________

16 czerwca 2017

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Dodałem informację o wpływie morale na parametry jednostek w dziale Morale

 

Informuję również, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.18:

– Wsparcie dla palet kolorów z pliku MAXIMUM.RES (50% -> 60%)

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/ce2aoosqrrv0u8x/ClashResUnpacker%20v0_18.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

30 grudnia 2016

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Dodałem informację o błędach w dziale Tereny

______________________________

10 grudnia 2016

Miło mi poinformować, że strona clash.y0.plforum.clash.y0.pl świętują swoje pierwsze urodziny!

Cieszę się, że przez ten rok zarówno strona jak i forum zdołały się utrzymać i znalazły swoje skromne grono odwiedzających, nawet pomimo drobnych, aczkolwiek całkowicie niezależnych ode mnie zawirowań technicznych mających miejsce w połowie roku.

Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobom które odwiedzają stronę, a także tym które zarejestrowały się na forum i biorą mniej lub bardziej czynny udział w dyskusjach o tej wspaniałej grze. Dziękuję również za wszystkie miłe maile które od czasu do czasu otrzymuję od różnych osób, które utwierdziły mnie tylko w przekonaniu, że moja praca nie idzie na marne i motywują mnie do tego, aby na bieżąco aktualizować zawartość strony.

Informuję również, że w dalszym ciągu poszukuję chętnych do współpracy osób, które dysponują wolnym czasem, a także posiadają umiejętności niezbędne do tego, aby znacznie rozbudować stronę i forum, w każdym tego słowa znaczeniu.

______________________________

30 listopada 2016

Informuję, że Griz, twórca projektu OpenClash, stworzył specjalny program o nazwie Clash Resource Unpacker, służący do rozpakowywania niektórych zasobów gry. W chwili obecnej program znajduje się w wersji 0.15:

– Rozpakowywanie pliku MUSIC.RES (100%) oraz MAXIMUM.RES (50%)

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/ce2aoosqrrv0u8x/ClashResUnpacker%20v0_15.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

25 września 2016

– Dodałem screeny w dziale Królowa

– Zmieniłem nazewnictwo scenerii w działach Misje i Kampania

______________________________

10 września 2016

Jak zapewne część z Was zdążyła się zorientować, przez ostatnie kilka tygodni strona i forum o Clashu były nieaktywne.

Powodem tego stanu rzeczy był fakt przejęcia przez holenderską policję jednego z serwerów CBA.pl, w związku z nielegalną treścią znajdującą się na jednej ze stron u jednego z klientów w/w hostingu.

Po więcej szczegółów odsyłam pod poniższego linka:

https://www.cba.pl/forum/viewtopic.php?t=28147

Na szczęście serwer powrócił już w ręce CBA.pl, dzięki czemu strona i forum są już ponownie aktywne.

Przepraszam za wszelkie niedogodności z tym związane i przy okazji zapraszam do dalszego postowania na forum.

______________________________

9 sierpnia 2016

Informuję, że jeden z użytkowników forum o nicku Griz rozpoczął prace nad projektem o nazwie OpenClash, który zdaniem autora ma być wierną repliką oryginału. W chwili obecnej projekt znajduje się w wersji 0.0.1, a pod poniższym adresem można znaleźć jego demonstrację:

https://player.vimeo.com/video/178175051

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w projektowi, czyli TUTAJ

______________________________

27 lipca 2016

– Dodałem screeny w działach Mury i Budowanie

______________________________

18 lipca 2016

– Dodałem screeny w działach Chłopi i podatki i Kopanie skarbów

– Dodałem kolejny akapit w dziale Walka

______________________________

17 lipca 2016

– Dodałem screeny w działach Jednostki, BudowaniePułapka i Dowódca

______________________________

16 lipca 2016

– Dodałem screeny w dziale Kampania

______________________________

11 lipca 2016

– Dodałem screeny w dziale Misje

______________________________

14 czerwca 2016

– Dodałem screeny w działach Wstęp i Budowanie

– Dodałem Porady w dziale Początek rozgrywki

______________________________

7 czerwca 2016

– Dodałem screeny w działach Kopanie skarbówŚwiątynie i miejsca kultu i Port

______________________________

6 czerwca 2016

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Dodałem informacje o wielkości mapy i obecności portu w każdej z misji w działach Misje i Kampania

– Dodałem tabelki z parametrami wszystkich jednostek w dziale Jednostki

______________________________

21 grudnia 2015

Szukam chętnych do współpracy osób znających się na HTML, Joomli i SEM/SEO.

Chodzi mi głównie o pomoc w pozycjonowaniu i optymalizacji strony i forum, a także rozbudowie ich szaty graficznej, ponieważ wszystkie te aspekty na dzień dzisiejszy przerastają moje umiejętności.

Zainteresowanych zapraszam do zakładki Kontakt.

______________________________

18 grudnia 2015

– Oficjalny start forum

______________________________

10 grudnia 2015

– Oficjalny start strony