Clash oferuje graczom 20 misji do wyboru, które toczą się w 3 różnych sceneriach: wiosna, lato i zima. W każdej z misji może równocześnie zagrać od 2 do 5 graczy, zarówno żywych jak i komputerowych, z czego co najmniej 1 gracz musi być graczem żywym. Celem gry jest zniszczenie wszystkich pozostałych graczy bądź doprowadzenie do sytuacji w której sami się poddadzą. Przed rozpoczęciem gry, każdemu z graczy należy:

– wybrać oddzielny kolor (czerwony, niebieski, żółty, biały lub zielony), przy czym dany kolor nie może się powtarzać. Kolory graczy przekładają się przede wszystkim na kolor budynków i jednostek przez nich posiadanych, kolejność w jakiej gracze danego koloru wykonują swoje tury (zgodnie z kolejnością wymienioną powyżej), ilość chłopów na starcie (100 w przypadku gracza w kolorze czerwonym lub 108-110 w przypadku graczy w pozostałych kolorach), ale również na wygląd zamków i twierdz które są różne w zależności od koloru. To ostatnie może nam przykładowo pomóc w ustaleniu czy zamek bądź twierdza które właśnie odkryliśmy na mapie zostały zbudowane przez gracza o danym kolorze czy też przejęte przez gracza innego koloru,

– przydzielić wiarę (chrześcijaństwo lub pogaństwo) lub ustawić jeden z trzech poziomów AI, w zależności od tego czy dany gracz ma być graczem żywym czy komputerowym. W przypadku graczy komputerowych wiara przydzielana jest losowo,

– nadać określone imię (ewentualnie pozostawić to które jest domyślnie przypisane każdemu z graczy),

 

Karkhan

sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK


 

Bughutu

sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: NIE

 

 

Drag Nest

sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Fly Mounth

sceneria: zima, wielkość: duża, port: TAK

 

UWAGA: Na mapie brak jest jakichkolwiek fundamentów, co oznacza, że nie ma możliwości osiągnięcia wyższych poziomów technologicznych.

 

Never Land

sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Wotarland

sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Tronton

sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: NIE

 

 

Rotoeria

sceneria: zima, wielkość: duża, port: NIE

 

 

Naomia

sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Gretniest

sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Froaguss

sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Troendien

sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Kureean

sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Knurias

sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: NIE

 

 

Wotosia

sceneria: zima, wielkość: duża, port: NIE

 

 

Generian

sceneria: lato, wielkość: duża, port: NIE

 

 

Frubu

sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Gbuzia

sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK

 

 

Jenrette

sceneria: lato, wielkość: mała, port: NIE

 

 

Raozja

sceneria: lato, wielkość: mała, port: NIE