2 kwietnia 2024

Zmieniłem sposób rejestracji użytkowników na forum. Od teraz aktywacja kont będzie dokonywana samodzielnie przez użytkowników poprzez weryfikację e-mail, dlatego proszę o upewnienie się, że podajecie właściwy adres mailowy w trakcie rejestracji. Wcześniej aktywacja dokonywana była każdorazowo przez Administratora, czyli przeze mnie, jako zabezpieczenie antyspamowe przed botami, jednak już od bardzo długiego czasu na forum nie próbują rejestrować się żadne boty, co tylko oznacza, że najwyraźniej silnik phpB został pod tym względem usprawniony. Jeżeli jednak pomimo podania prawidłowego adresu e-mail nie otrzymacie żadnej wiadomości z prośbą o weryfikację rejestracji to bardzo proszę o przesłanie do mnie maila z ponagleniem korzystając z zakładki Kontakt

______________________________

24 marca 2024

Usunąłem z forum użytkowników którzy nigdy nic nie napisali i nie logowali się od ponad 3 lat

______________________________

15 lutego 2024

Normalnie miałem nie robić już żadnych aktualizacji dotyczących Clash II, ponieważ są już dedykowane i bardziej profesjonalne kanały informacyjne poświęcone tej części, takie jak oficjalny fanpage na Facebooku czy serwer na Discordzie, że już nie wspomnę o oficjalnej stronie Prime Bit Games, ale dzisiaj postanowiłem zrobić wyjątek, ponieważ pojawiła się ku temu niebywała okazja.

Mianowicie, po niemal 1,5 roku od premiery Clash II w wersji Early Access wreszcie pojawiła się pełna wersja tej gry o oznaczeniu 1.0

Nie oznacza to jednak, że gra jest już w pełni ukończona, a ekipa z Prime Bit Games kompletnie porzuca nad nią prace i zajmuje się kolejnym projektem, o nie. 😉

Gra będzie w dalszym ciągu rozwijana, a każdy gracz może przyczynić się do jej rozwoju dzieląc się z deweloperami swoimi spostrzeżeniami, wrażeniami czy sugestiami dotyczącymi rozgrywki.

W każdym bądź razie Clash II wreszcie doczekał się opcji hot seat, jak również kampanii Czystowierców, choć ta ostatnia została dodana już w aktualizacji która pojawiła się na tydzień przed wersją 1.0

Oprócz tego pełna wersja gry przyniosła całą masę innych usprawnień, poprawek UI/UX, balansu i bugfixów, a o wszystkich możecie przeczytać na kanale Discord.

To by było na tyle, dlatego zachęcam wszystkich do kupna gry, tym bardziej, że na GOG i Steam można ją obecnie dostać w cenie 15% niższej, czyli 76,49 zł zamiast 89,99 zł, dlatego spieszcie się, bo oferta trwa tylko do 29 lutego!

______________________________

3 stycznia 2023

Usunąłem z forum użytkowników którzy nigdy nic nie napisali i nie logowali się od ponad 3 lat

______________________________

1 października 2022

Moi drodzy. W tym miesiącu Clash kończy 25 lat! Co prawda większość źródeł w Internecie podaje, że gra miała swoją premierę w czerwcu 1998, ale praktycznie wszystkie recenzje w ówczesnych czasopismach komputerowych pochodzą z października 1997, więc przyjmuję tę datę za właściwą. Trzeba przyznać, że sporo wydarzyło się od czasu ostatniej okrągłej rocznicy, ponieważ gra doczekała się zarówno pierwszej fanowskiej modyfikacji, nieskromnie dodam, że mojego autorstwa, choć jeszcze wymagającej sporej ilości poprawek, a także pełnoprawnego sequela autorstwa studia Prime Bit Games, na razie jeszcze w formie Early Access. W związku z powyższym, życzę sobie i Wam, żeby do czasu 30. rocznicy wydania gry zarówno modyfikacja pierwowzoru jak i Clash II zostały już w pełni ukończone i dopracowane.

______________________________

2 stycznia 2022

Usunąłem z forum użytkowników którzy nigdy nic nie napisali i nie logowali się od ponad 3 lat

______________________________

26 grudnia 2021

– Zmieniłem nazwę moda z Clash Deluxe na Clash De Luxe i w dziale DOWNLOAD zamieściłem do pobrania jego kolejną wersję o numerze 0.13

– Zmieniłem nazwę działu o w/w modzie na Forum

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

18 grudnia 2021

– Dodałem dodatkowy wiersz z Zasięgiem widzenia w tabelkach z parametrami wszystkich jednostek w dziale Jednostki

– Dodałem adresy w których mieszczą się wartości odpowiedzialne za Zasięg widzenia jednostek w dziale Adresy jednostek

______________________________

11 grudnia 2021

– Dodałem dodatkowe uwagi na temat siły strzału Katapulty i Armaty w dziale Jednostki

– Zmieniłem nazwę działu Clash Deluxe na Clash De Luxe i dodałem linka do wywiadu ze Scorpikiem, który ukazał się w CD-Action z Września 1997

______________________________

23 lipca 2021

Dzięki uprzejmości Daniello81 w dziale Download zamieściłem grywalne demo Clasha opublikowane na płycie CD dołączonej do wydania 10/97 magazynu CD-Action.

______________________________

12 lutego 2021

Niezmiernie miło mi poinformować, że właśnie nawiązałem współpracę z firmą Prime Bit Games i zostałem honorowym moderatorem na ich forum. 😊

W związku z powyższym, chciałbym wszystkich serdecznie zaprosić do zarejestrowania się na w/w forum, gdzie można podyskutować o nadchodzącym wielkimi krokami Clashu II, a także innych grach produkcji Prime Bit Games.

Myślę, że całej ekipie Prime Bit Games przyda się solidny doping i słowa otuchy w trakcie pracy nad grą, a także różnego rodzaju opinie i sugestie, z których część być może zostanie wzięta pod uwagę w finalnej wersji gry.

Pomóżcie mi trochę rozruszać to miejsce i tchnąć w nie więcej życia, co mam nadzieję wyjdzie tylko na dobre całej społeczności graczy w Clasha. 😊

Przy okazji zapraszam również do śledzenia oficjalnego fanpage’a o Clashu II na Facebooku.

Do zobaczenia!

______________________________

24 grudnia 2020

– Utworzyłem na forum nowy dział o Clash II

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych w dziale Clash pod DOSBox

– Poprawiłem nieaktywne linki w dziale Aktualności

______________________________

10 grudnia 2020

Tak, moi drodzy, w tym roku świętujemy okrągłą rocznicę, czyli pięć lat istnienia strony i forum.

Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować wszystkim tym którzy są ze mną do dzisiejszego dnia i od czasu do czasu dają o sobie znać mailowo bądź na forum.

Dziękuję również tym osobom które zdecydowały się wesprzeć mnie finansowo i pomóc w utrzymaniu konta na hostingu CBA.pl. Naprawdę to doceniam i utwierdza mnie to tylko w przekonaniu, że jest dla kogo kontynuować moją pracę, więc każdy datek jest mile widziany.

Jednocześnie przepraszam, że częstotliwość aktualizacji mocno spadła, ale już kilka lat temu informowałem, że praktycznie wszystko o grze już napisałem, a i czasu wolnego nie mam już tyle co dawniej, jak również brakuje mi umiejętności do rozbudowy strony i forum pod względem technicznym, dlatego jest dosyć skromnie, ale mam nadzieję, że to wystarczy.

Po tych kilku latach postawiłem sobie za cel przede wszystkim utrzymanie strony i forum, dbanie o ich porządek i regularne aktualizacje. Uważam również, że w tym momencie to głównie na forum powinien spoczywać cały ciężar aktywności naszej społeczności, dlatego gorąco wszystkich zachęcam do dalszego postowania.

Myślałem również o tym czy powinienem rozbudować swoją stronę o dział poświęcony zbliżającemu się wielkimi krokami Clashowi II i informować na bieżąco o każdej aktualizacji dotyczącej prac nad tą częścią, ale doszedłem do wniosku, że z uwagi na w/w powody nie byłbym w stanie tego robić wystarczająco skrupulatnie. Zresztą istnieje już profil na Facebooku poświęcony tej części, a i sami twórcy gry planują założyć o niej swoje własne forum, a przynajmniej taką informację otrzymałem od prezesa Prime Bit Games i z pewnością będzie ono wyglądało dużo lepiej od mojego pod każdym względem. Postanowiłem więc, że clash.y0.pl pozostanie stroną dedykowaną tylko i wyłącznie pierwszej części Clasha, natomiast na forum utworzę osobną kategorią dotyczącą drugiej części gry, gdzie będzie można sobie o niej luźno podyskutować.

Chciałbym również pociągnąć dalej prace nad modyfikacją o nazwie Clash Deluxe, której wczesną wersję wypuściłem publicznie na początku tego roku, ale niestety stanąłem w miejscu i przez cały ten rok w zasadzie nie miałem nawet okazji grzebać w hexach i odkryć czegoś nowego, dlatego gdyby ktoś chciał się zaangażować w ten projekt to również gorąco zachęcam.

______________________________

8 sierpnia 2020

– Rozwinąłem znacznie Wstęp

– Załadowałem jeszcze raz niektóre zdjęcia na stronie, ponieważ z nieznanych mi powodów od pewnego czasu przestały się wyświetlać

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

1 marca 2020

Koniec darmowego hostingu na CBA.pl

Moi drodzy,

Pewnie część z Was która sama prowadzi różnego rodzaju strony lub fora dyskusyjne i korzysta z hostingu CBA.pl już wie, że po 15 latach istnienia jego twórcy postanowili wygasać plan hostingowy FREE jeden rok po utworzeniu, natomiast konta z planem FREE założone ponad rok temu mają być ważne do 2 marca 2020, czyli do jutra, o ile nie wykupi się planu PRO lub VIP.

Co to oznacza? Oznacza to tyle, że po ponad 4 latach istnienia strony i forum stanąłem przez wyborem ich zamknięcia bądź kontynuowania swojej działalności. Chciałbym tylko przypomnieć, że obie te rzeczy prowadzę czysto hobbistycznie w wolnym czasie, którego niestety nie mam już tyle co dawniej, a w dodatku nie czerpię z tego żadnych profitów. Mimo wszystko zdecydowałem się jednak utrzymać swoją Clashową działalność przy życiu i opłacić swoje konto na kolejny rok w wariancie PRO, co kosztowało mnie 68 zł, po uwzględnieniu 15% rabatu otrzymanego od CBA.pl.

Co prawda jestem dorosłym człowiekiem i pracuję zawodowo, więc w skali roku to nie jest jakaś wygórowana kwota, ale wszyscy Ci którzy chcieliby wspomóc mnie finansowo mogą to uczynić kontaktując się ze mną mailowo i wpłacając choćby symboliczną złotówkę na rzecz mojego konta. Z góry dziękuję za każdy nawet najdrobniejszy datek.

______________________________

1 stycznia 2020

Niezmiernie miło mi poinformować, że w dziale DOWNLOAD zamieściłem do pobrania pierwszą wersję tworzonej przez siebie od długiego czasu modyfikacji do gry o nazwie Clash Deluxe.

W chwili obecnej mod znajduje się w wersji 0.1, a pełną listę zmian można przeczytać w pliku CZYTAJTO.TXT po ściągnięciu i wypakowaniu zawartości udostępnionego pliku.

W związku z powyższym, serdecznie zapraszam do przetestowania moda i podzielenia się swoimi uwagami na Forum.

Szczęśliwego Nowego Roku!

______________________________

10 grudnia 2019

Informuję, że strona clash.y0.plforum.clash.y0.pl świętują swoje czwarte urodziny!

Co takiego wydarzyło się przez ten rok? Zdecydowanie największym i zupełnie niespodziewanym hitem była informacja o rozpoczęciu prac nad remakem Clasha przez firmę Prime Bit Games S.A., za co prawdopodobnie chyba cała społeczność tej gry w Polsce trzyma mocno kciuki!

Oprócz tego w końcu miało miejsce długo oczekiwane pojawienie się pierwowzoru tej gry na GOG.com, dzięki czemu każdy gracz może wreszcie zagrać w pełni legalną wersję Clasha za naprawdę niewielkie pieniądze.

W międzyczasie również Konin3D rozpoczął prace nad edytorem map do Clasha, dlatego życzę powodzenia w rozwijaniu projektu i zachęcam pozostałe osoby do przetestowania edytora, który dostępny już jest publicznie.

Odnośnie samej strony to skupiam się już w zasadzie głównie na drobnych poprawkach merytorycznych, ale udało mi się również trochę rozwinąć sekcję EDYCJA HEXÓW o brakujące adresy dla jednostek specjalnych, adresy odpowiedzialne za morale jednostek, a także adresy zachcianek królowej.

Jeżeli natomiast chodzi o forum to musiałem nieco zaostrzyć politykę rejestracyjną dla nowych użytkowników i osobiście zatwierdzać (bądź usuwać) każdego z nich z osobna, ponieważ każdego dnia próbują tam zarejestrować się spamboty. Na szczęście część prawdziwych użytkowników w dalszym ciągu bierze aktywny udział w dyskusjach na forum, więc zapraszam również pozostałe zarejestrowane osoby do tego samego.

______________________________

8 grudnia 2019

– Usunąłem dodatkowe uwagi na temat mapy Drag Nest w dziale Misje i Rozgrywka

______________________________

27 listopada 2019

Informuję, że Konin3D uaktualnił swój edytor map do Clasha do wersji 2.0.

Edytor dostępny jest pod poniższym adresem:

http://horus3d.pl/clash/

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w projektowi, czyli TUTAJ

______________________________

12 listopada 2019

PRIME BIT GAMES S.A. – Mamy licencję na grę Clash II!

Firma Prime Bit Games S.A. oficjalnie pochwaliła się na swojej stronie internetowej o podpisaniu umowy licencyjnej na zaktualizowanie produkcji i stworzenie nowej wersji opartej o pierwowzór. Planowane jest również nawiązanie kontaktu z fanami i stworzenie wish listy na Steamie po to, by praca nad aktualizacją produkcji zadowoliła graczy i miłośników gry. Jednocześnie firma pozostaje we współpracy z właścicielem gry – Jarosławem Modrzejewskim, dawnym współwłaścicielem obecnie nieistniejącej firmy Leryx Longsoft oraz kompozytorem Adamem Skorupą.

link do newsa:

https://primebitgames.com/news/view/Mamy-licencje-na-Clash-II

Zapraszam również do skomentowania newsa na Forum.

______________________________

8 listopada 2019

Clash na GOG.com

Na stronie GOG.com (dawniej Good Old Games) pojawił się do kupienia Clash w wersji bez DRM w cenie 9,99 zł:

https://www.gog.com/game/clash

Aktualnie trwa jednak promocja o nazwie Made in Poland, z ponad 120 okazjami cenowymi gier od polskich twórców, w wyniku której cena Clasha została obniżona o 5% i wynosi 9,49 zł. Promocja trwa tylko 12 listopada do godz. 15:00.

Zapraszam również do skomentowania newsa na Forum.

______________________________

7 października 2019

– Utworzyłem nowy dział o nazwie Adresy zachcianek królowej w sekcji EDYCJA HEXÓW

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

Informuję również, że jeden z użytkowników forum o nicku Konin3D rozpoczął prace nad edytorem map do Clasha, który póki co jeszcze nie jest dostępny publicznie. W chwili obecnej projekt znajduje się w wersji 1.0, a pod poniższym adresem można znaleźć jego demonstrację:

https://youtu.be/ONs65pWTU1k

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w projektowi, czyli TUTAJ

______________________________

30 września 2019

Prime Bit Games S.A. – Zawarcie umowy licencyjnej dotyczącej gry Clash

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 18/2019 Prime Bit Games S.A. (dalej „Spółka”) informuje o zawarciu w dniu dzisiejszym umowy licencyjnej dotyczącej nowej wersji gry Clash z właścicielem praw do pierwowzoru, p. Jarosławem Modrzejewskim (dalej „Licencjodawca”). Na mocy umowy Spółka otrzymuje opcję do realizacji prawa do odpłatnej, wyłącznej, nieograniczonej licencji na tworzenie nowych wersji i adaptacji gry Clash oraz na korzystanie i dystrybucję z nowopowstałego utworu na obszarze całego świata bez ograniczeń czasowych. Spółka może skorzystać z opcji do 31.12.2024 r. Najistotniejsze zapisy umowy w zakresie warunków finansowych przewidują podział zysków oraz praw majątkowych z gry w proporcji: 85% dla Spółki oraz 15% dla Licencjodawcy, z uwzględnieniem kosztów promocji, które będę pokrywane w pierwszej kolejności. W przypadku nie wykonania prawa do opcji przez Licencjodawcę w postaci zawarcia umowy ostatecznej, Spółce przysługiwać będzie kara umowna w kwocie 100 tys. zł. Licencja jest udzielana na czas nieokreślony, a strony umowy zobowiązały się do jej niewypowiadania przez okres 10 lat.

linki do newsa:

https://www.bankier.pl/wiadomosc/PRIMEBIT-GAMES-S-A-Zawarcie-umowy-licencyjnej-dotyczacej-gry-Clash-7747165.html

http://infostrefa.com/infostrefa/pl/wiadomosci/34267455,prime-bit-games-sa-20-2019-zawarcie-umowy-licencyjnej-dotyczacej-gry-clash

https://www.parkiet.com/article/20190930/KOMUNIKATY/309309882

http://biznes.pap.pl/pl/news/espi/info/2795856,prime-bit-games-sa-(20-2019)-zawarcie-umowy-licencyjnej-dotyczacej-gry-clash

Zapraszam również do skomentowania newsa na Forum.

______________________________

14 września 2019

– Usunąłem Formularz kontaktowy na stronie, który od samego początku w ogóle nie działał i nie byłem w stanie go w żaden sposób naprawić. Przy okazji chciałbym przeprosić wszystkie osoby które napisały do mnie jakąkolwiek wiadomość i nie otrzymały z mojej strony odpowiedzi, ponieważ najzwyczajniej w świecie przez cały ten czas żadne wiadomości do mnie nie dochodziły. Zamiast tego w zakładce Kontakt zamieściłem swój bezpośredni adres mailowy, gdzie zamiast (at) należy naturalnie podstawić symbol @

– Zmieniłem sposób rejestracji użytkowników na forum jako zabezpieczenie antyspamowe przed botami. Od teraz aktywacja kont będzie dokonywana każdorazowo przez Administratora, czyli przeze mnie. Jeżeli jednak przez dłuższy czas Twoje konto nie będzie aktywne, ponieważ może się tak zdarzyć, że nie otrzymam wiadomości o nowym użytkowniku, to bardzo proszę o przesłanie do mnie maila z ponagleniem korzystając z zakładki Kontakt

– Zmieniłem datę wydania Clasha w Polsce widoczną na stronie i forum z 30 czerwca 1998 roku na październik 1997 roku

– W związku z powyższym, zmieniłem również datę, treść i kolejność aktualizacji dotyczącej 20-lecia wydania Clasha w Polsce

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

23 sierpnia 2019

Prime Bit Games podpisał list intencyjny na stworzenie nowej wersji gry Clash

Prime Bit Games S.A., notowany na giełdzie NewConnect deweloper gier, podpisał 22 sierpnia br. list intencyjny, którego przedmiotem jest wyrażenie woli współpracy w zakresie stworzenia zaktualizowanej wersji Clash opartej o jej pierwowzór.

Strony zobowiązały się do zawarcia umowy licencyjnej do nowej wersji gry Clash do 30 września 2019 r.

„Liczę na stworzenie dużego, świeżego projektu opartego na klasyce. Sukces gry z lat 90. pozwala sądzić, że w nowoczesnych technologiach zbudujemy grę, która może konkurować z najlepszymi na tym rynku” – powiedział Jarosław Modrzejewski, właściciel gry „Clash”, dawny współwłaściciel obecnie nieistniejącej firmy Leryx Longsoft.

„Clash jest dla mnie wyjątkowym tytułem, w który chętnie grali ze mną znajomi w tamtych latach. Uważam, że ten projekt ma ogromny potencjał, głównie dzięki stałemu rozwojowi dystrybucji cyfrowej. Produkcja w dalszym ciągu ma swoich wielu fanów, którzy chętnie sięgną po jej uaktualnioną wersję. Głęboko wierzę, że to właśnie społeczność entuzjastów gry przyczyni się do stworzenia odpowiedniego rozgłosu na temat jej nowej wersji” – skomentował Michał Ręczkowicz, Prezes Zarządu Prime Bit Games.

Jarosław Modrzejewski dodał również – Myślę o tym by stworzyć coś szerszego niż sama gra. Chcemy wydać płytę, gadżety dla fanów oraz grę planszową. Myślimy o tym kompleksowo i globalnie jako o produkcie z kategorii premium.

Kampania reklamowa gry ruszy w III kwartale br.

linki do newsa:

https://www.money.pl/gielda/prime-bit-games-podpisal-list-intencyjny-na-stworzenie-nowej-wersji-gry-clash-6416577839908993a.html

https://strefainwestorow.pl/wiadomosci/20190823/prime-bit-games-podpisal-list-intencyjny-na-stworzenie-nowej-wersji-gry-clash

http://wyborcza.biz/Gieldy/1,132329,25113197,prime-bit-games-podpisal-list-intencyjny-na-stworzenie-nowej.html?disableRedirects=true

https://www.bankier.pl/wiadomosc/PRIMEBIT-GAMES-S-A-Rozpoczecie-wspolpracy-w-zakresie-rozwoju-gry-Clash-podpisanie-listu-intencyjnego-7726183.html

https://www.bankier.pl/forum/temat_clash-i-plata-games,32994801.html

http://biznes.pap.pl/pl/news/listings/info/2778593,prime-bit-games-sa-(18-2019)-rozpoczecie-wspolpracy-w-zakresie-rozwoju-gry-clash—podpisanie-listu-intencyjnego

https://pl.investing.com/news/stock-market-news/prime-bit-games-podpisal-list-intencyjny-na-stworzenie-nowej-wersji-gry-clash-230411

https://stooq.pl/n/?f=1310849

Zapraszam również do skomentowania newsa na Forum.

______________________________

9 lutego 2019

– Dodałem adresy w których mieszczą się wartości odpowiedzialne za Morale jednostek w dziale Adresy jednostek

– Dodałem Legendę wyjaśniającą niuanse związane ze zmianą wartości niektórych adresów w dziale Adresy jednostek i Adresy budynków

______________________________

27 stycznia 2019

– Zmieniłem nazwę działu Początek rozgrywki na Rozgrywka

– Dodałem kilka nowych porad w dziale Rozgrywka

– Dodałem dodatkowe uwagi na temat map Drag Nest i Fly Mounth w dziale Misje

– Dodałem adresy w których mieszczą się wartości odpowiedzialne za Siłę, Obronę, Strzał, Zasięg, Czas produkcji, Koszt produkcji, Koszt licencji i Min. dostępność Złota, Chłopów, a także obu Dowódców w dziale Adresy jednostek

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

10 grudnia 2018

Informuję, że strona clash.y0.plforum.clash.y0.pl świętują swoje trzecie urodziny!

Zdecydowanie najważniejszą rzeczą która miała miejsce w tym roku było przeniesienie strony z Joomli do WordPressa, co zaowocowało przede wszystkim jej znacznym usprawnieniem pod względem wizualnym. Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować pulinie za zaangażowanie i pomoc którą od niego otrzymuję.

Udało mi się również rozbudować stronę o kilka nowych działów, m.in. Clash pod DOXBox, Download czy Edycja hexów. Jeżeli chodzi o ten ostatni to uważam, że jest to swego rodzaju kamień milowy w dziedzinie modyfikacji Clasha, ponieważ dzięki niemu od teraz każda osoba jest w stanie dowolnie zmienić większość parametrów jednostek, ceny budynków, a także wszelkiego rodzaju opisy wedle własnego uznania. Podziękowania dla Griza za naprowadzenie mnie na właściwy plik w którym należało tych wartości szukać.

Oprócz tego w dalszym ciągu trwają prace nad Clash Resource Unpackerem autorstwa Griza i projektem Clash Redux zapoczątkowanym przez Venno a kontynuowanym przez Dreno. 🙂 Oby tak dalej, panowie!

Nie pozostało mi zatem nic innego jak zachęcić wszystkich do dalszego odwiedzania strony i pisania postów na forum!

______________________________

7 grudnia 2018

Informuję, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.84:

– Załączony program ImageMagick ze skryptem do konwersji PCX -> PNG

– Wypakowywanie assetów do formatu PNG

– Oczyszczenie kodu

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/q7anwctx64eizrg/ClashResUnpacker%20v0_84A.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

Oprócz tego jeden z użytkowników forum o nicku Dreno postanowił kontynuować prace nad projektem Clash Redux zapoczątkowanym przez Venno, czego owocem jest Clash Redux – wersja Dreno. 🙂

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w projektowi, czyli TUTAJ

______________________________

21 września 2018

Chciałbym wszystkich poinformować o bardzo ważnej aktualizacji z punktu widzenia modyfikacji Clasha. Otóż, nie owijając w bawełnę, w jednym z plików z grą udało mi się wreszcie znaleźć adresy w których znajduje się większość parametrów jednostek, ceny budynków i różnego rodzaju opisy. 🙂 Oznacza to, że za pomocą jakiegokolwiek edytora hexów możliwa jest teraz zmiana wartości znajdujących się pod w/w adresami.

Po więcej szczegółów zapraszam do nowo utworzonej sekcji o nazwie EDYCJA HEXÓW, w której póki co znajdują się 3 działy – Wprowadzenie, Adresy jednostek i Adresy budynków

Oprócz tego utworzyłem również specjalny TEMAT na forum poświęcony grzebaniu w hexach do którego również serdecznie zapraszam.

Oczywiście w dalszym ciągu pozostaje jeszcze sporo adresów do odkrycia, bo w grze do poprawy jest naprawdę wiele, dlatego chciałbym zaprosić wszystkie zainteresowane osoby o zaangażowanie się w projekt i próbę znalezienia pozostałych adresów, których zmiana wartości może być naszym zdaniem istotna w celu usprawnienia gry.

______________________________

12 września 2018

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

4 września 2018

Dzięki uprzejmości puliny w dziale Download zamieściłem linka do skanu instrukcji do Clasha w języku angielskim.

A przy okazji, gdyby ktoś z Was posiadał skan instrukcji do Clasha w języku polskim to bardzo proszę o udostępnienie. 🙂

______________________________

3 sierpnia 2018

Niezmiernie miło mi poinformować, że niedawno udało mi się nawiązać współpracę z jednym z użytkowników forum o nicku pulina, czego owocem jest odświeżona wersja strony, działająca od teraz w systemie zarządzania treścią o nazwie WordPress.

Dzięki tej, a także wielu innym drobnym zmianom, strona została dużo lepiej dopasowana do wymogów i trendów współczesnego web designu.

W międzyczasie rozbudowałem również stronę o dwa nowe działy, tzn. Clash pod DOSBox i Download, a także dokonałem drobnych poprawek merytorycznych w pozostałych działach.

Mam również nadzieję, że dzięki staraniom puliny, który w głównej mierze odpowiedzialny będzie za techniczne aspekty strony, zostanie ona wkrótce znacznie lepiej zoptymalizowana i wypozycjonowana.

______________________________

24 czerwca 2018

– Przeredagowałem działy Wstęp i Clash Deluxe

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

16 stycznia 2018

– Stworzyłem logo na Forum

______________________________

17 grudnia 2017

– Dzięki uprzejmości Korkeza dodałem linki do nagranych przez niego i udostępnionych na YouTube video-solucji do obu Kampanii

______________________________

15 grudnia 2017

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Dodałem informację o wpływie statusu na parametry jednostek w dziale Status

– Dodałem informację o misjach w których znajduje się port w dziale Port

______________________________

10 grudnia 2017

Z przyjemnością informuję, że strona clash.y0.plforum.clash.y0.pl świętują swoje drugie urodziny!

Co nam przyniósł kolejny już rok? Jeżeli chodzi o nowe treści na stronie to już raczej niewiele, poza sporadycznymi poprawkami merytorycznymi, gdyż zdecydowaną większość tego co miałem o grze napisać już w zasadzie napisałem. Z kolei na forum przybyło nam kolejnych użytkowników, a dyskusje o Clashu trwają po dzień dzisiejszy, co niezmiernie mnie cieszy.

Najważniejsze 2 rzeczy jednak które przez ten czas się wydarzyły to moim zdaniem kontynuacja prac nad Clash Resource Unpackerem autorstwa Griza, czyli specjalnym programem do rozpakowywania zasobów z Clasha, dzięki czemu udało się pozyskać większość grafik, dźwięków i animacji z gry, a także powstanie drugiego już projektu związanego z Clashem o nazwie Clash Redux, za który odpowiedzialny jest Venno. Moje wyrazy uznania i powodzenia w dalszym rozwijaniu Waszych przedsięwzięć!

Jak zwykle przy tej okazji chciałbym również podziękować wszystkim odwiedzającym stronę, a także tym którzy biorą aktywny udział na forum.

Informuję również, że w ostatnim czasie staram się nieco usprawnić stronę pod względem wizualnym, co niestety idzie mi dosyć mozolnie, ale pewne drobne efekty moich starań już chyba widać. 😉 Mimo wszystko jeżeli znajdą się jacyś chętni to serdecznie zapraszam do współpracy.

______________________________

9 grudnia 2017

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Poprawiłem tytuł i opis witryny, a także kolor szablonu na stronie

– Usunąłem formularz logowania ze strony

– Usunąłem ścieżkę powrotu ze strony

– Usunąłem ikony drukuj i email ze strony

______________________________

1 października 2017

W tym miesiącu świętujemy 20 urodziny Clasha! Tak tak, moi drodzy. Dokładnie 20 lat temu, w październiku 1997 roku, Clash oficjalnie trafił na półki sklepowe w Polsce. A to wszystko za sprawą producenta tej gry, firmy Leryx Longsoft, a także jej wydawcy, czyli Optimus Pascal. Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować wszystkim ludziom którzy brali udział w stworzeniu Clasha i jest mi niezmiernie miło, że część z nich odwiedziła moją stronę, a nawet zarejestrowała się na forum. Jak sami widzicie, Wasza praca nie poszła na marne i pomimo upływu lat gra w dalszym ciągu cieszy się sporym zainteresowaniem wśród fanów. Życzę zatem wszystkim aby pamięć o Clashu nigdy nie zgasła i żeby doczekał się on reedycji czy jakiejkolwiek fanowskiej modyfikacji, gdyż w pełni na to zasługuje.

______________________________

23 września 2017

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

______________________________

14 lipca 2017

Informuję, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.73:

– Naprawa błędu rozpakowywania pliku MAPS.RES

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/i3u1tsjoev69avx/ClashResUnpacker%20v0_73.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

12 lipca 2017

Informuję, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.72:

– Wsparcie dla pliku INFOANG.RES (100%)

– Wsparcie dla pliku INFOPOL.RES (100%)

– Wsparcie dla pliku SETUP.RES (10%)

– Wsparcie dla pliku MAPS.RES (100%)

– Wsparcie dla pliku IS.RES (100%)

– Wsparcie dla pliku GFX3.RES (100%)

– Wsparcie dla plików .MAP

– Wsparcie dla plików .MAB

– Wsparcie dla plików .IS

– Wsparcie dla plików .WAV w MINIMUM.RES (90% -> 95%)

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/rufj85uddem4egt/ClashResUnpacker%20v0_72.7z?dl=0

Oprócz tego Griz udostępnił również kod źródłowy do programu, a także program o nazwie iNFOSTREAM real-time decompression module służący do odtwarzania filmików z gry, który niestety działa tylko pod DOSem:

https://github.com/Griswoldz/ClashResUnpacker

https://www.dropbox.com/s/9xdq6b15ioy3yij/ISPLAY.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

9 lipca 2017

Informuję, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.50:

– Pełne wsparcie plików .S32

– Wsparcie dla pliku MINIMUM.RES (90%)

– Wsparcie dla plików .S32 w MAXIMUM.RES (60% -> 80%)

– Wsparcie dla plików .S32 w NORMAL.RES (80% -> 95%)

– Szybsze wypakowywanie .S32

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/z8avopf8r6twl0j/ClashResUnpacker%20v0_50.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

7 lipca 2017

Informuję, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.25:

– Wsparcie dla pliku NORMAL.RES (80%)

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/tkawvgxfju7hlqo/ClashResUnpacker%20v0_25.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

29 czerwca 2017

Informuję, że jeden z użytkowników forum o nicku Venno rozpoczął prace nad projektem o nazwie Clash Redux, który zdaniem autora ma być klonem oryginału. Chciałbym przypomnieć, że jest to już drugi projekt związany z Clashem, a jego autor założył specjalny kanał na YouTube, gdzie na bieżąco będzie zamieszczał postępy nad projektem:

https://www.youtube.com/channel/UC8519X3fkXhZuBzjySXJakw

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w projektowi, czyli TUTAJ

______________________________

16 czerwca 2017

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Dodałem informację o wpływie morale na parametry jednostek w dziale Morale

Informuję również, że Griz uaktualnił swój Clash Resource Unpacker do wersji 0.18:

– Wsparcie dla palet kolorów z pliku MAXIMUM.RES (50% -> 60%)

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/ce2aoosqrrv0u8x/ClashResUnpacker%20v0_18.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

30 grudnia 2016

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Dodałem informację o błędach w dziale Tereny

______________________________

10 grudnia 2016

Miło mi poinformować, że strona clash.y0.plforum.clash.y0.pl świętują swoje pierwsze urodziny!

Cieszę się, że przez ten rok zarówno strona jak i forum zdołały się utrzymać i znalazły swoje skromne grono odwiedzających, nawet pomimo drobnych, aczkolwiek całkowicie niezależnych ode mnie zawirowań technicznych mających miejsce w połowie roku.

Z tego miejsca chciałbym serdecznie podziękować wszystkim osobom które odwiedzają stronę, a także tym które zarejestrowały się na forum i biorą mniej lub bardziej czynny udział w dyskusjach o tej wspaniałej grze. Dziękuję również za wszystkie miłe maile które od czasu do czasu otrzymuję od różnych osób, które utwierdziły mnie tylko w przekonaniu, że moja praca nie idzie na marne i motywują mnie do tego, aby na bieżąco aktualizować zawartość strony.

Informuję również, że w dalszym ciągu poszukuję chętnych do współpracy osób, które dysponują wolnym czasem, a także posiadają umiejętności niezbędne do tego, aby znacznie rozbudować stronę i forum, w każdym tego słowa znaczeniu.

______________________________

30 listopada 2016

Informuję, że Griz, twórca projektu OpenClash, stworzył specjalny program o nazwie Clash Resource Unpacker, służący do rozpakowywania niektórych zasobów gry. W chwili obecnej program znajduje się w wersji 0.15:

– Rozpakowywanie pliku MUSIC.RES (100%) oraz MAXIMUM.RES (50%)

Program znajduje się do pobrania pod poniższym adresem:

https://www.dropbox.com/s/ce2aoosqrrv0u8x/ClashResUnpacker%20v0_15.7z?dl=0

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w programowi, czyli TUTAJ

______________________________

25 września 2016

– Dodałem screeny w dziale Królowa

– Zmieniłem nazewnictwo scenerii w działach Misje i Kampania

______________________________

10 września 2016

Jak zapewne część z Was zdążyła się zorientować, przez ostatnie kilka tygodni strona i forum o Clashu były nieaktywne.

Powodem tego stanu rzeczy był fakt przejęcia przez holenderską policję jednego z serwerów CBA.pl, w związku z nielegalną treścią znajdującą się na jednej ze stron u jednego z klientów w/w hostingu.

Po więcej szczegółów odsyłam pod poniższego linka:

https://www.cba.pl/forum/viewtopic.php?t=28147

Na szczęście serwer powrócił już w ręce CBA.pl, dzięki czemu strona i forum są już ponownie aktywne.

Przepraszam za wszelkie niedogodności z tym związane i przy okazji zapraszam do dalszego postowania na forum.

______________________________

9 sierpnia 2016

Informuję, że jeden z użytkowników forum o nicku Griz rozpoczął prace nad projektem o nazwie OpenClash, który zdaniem autora ma być wierną repliką oryginału. W chwili obecnej projekt znajduje się w wersji 0.0.1, a pod poniższym adresem można znaleźć jego demonstrację:

https://player.vimeo.com/video/178175051

Po więcej informacji zapraszam do tematu poświęconego w/w projektowi, czyli TUTAJ

______________________________

27 lipca 2016

– Dodałem screeny w działach Mury i Budowanie

______________________________

18 lipca 2016

– Dodałem screeny w działach Chłopi i podatki i Kopanie skarbów

– Dodałem kolejny akapit w dziale Walka

______________________________

17 lipca 2016

– Dodałem screeny w działach Jednostki, BudowaniePułapka i Dowódca

______________________________

16 lipca 2016

– Dodałem screeny w dziale Kampania

______________________________

11 lipca 2016

– Dodałem screeny w dziale Misje

______________________________

14 czerwca 2016

– Dodałem screeny w działach Wstęp i Budowanie

– Dodałem Porady w dziale Początek rozgrywki

______________________________

7 czerwca 2016

– Dodałem screeny w działach Kopanie skarbówŚwiątynie i miejsca kultu i Port

______________________________

6 czerwca 2016

– Dokonałem drobnych poprawek merytorycznych na stronie

– Dodałem informacje o wielkości mapy i obecności portu w każdej z misji w działach Misje i Kampania

– Dodałem tabelki z parametrami wszystkich jednostek w dziale Jednostki

______________________________

21 grudnia 2015

Szukam chętnych do współpracy osób znających się na HTML, Joomli i SEM/SEO.

Chodzi mi głównie o pomoc w pozycjonowaniu i optymalizacji strony i forum, a także rozbudowie ich szaty graficznej, ponieważ wszystkie te aspekty na dzień dzisiejszy przerastają moje umiejętności.

Zainteresowanych zapraszam do zakładki Kontakt.

______________________________

18 grudnia 2015

– Oficjalny start forum

______________________________

10 grudnia 2015

– Oficjalny start strony