Clash oferuje graczom 20 misji do wyboru, które toczą się w 3 różnych sceneriach: wiosna, lato i zima. W każdej z misji może równocześnie zagrać od 2 do 5 graczy, zarówno żywych jak i komputerowych, z czego co najmniej 1 gracz musi być graczem żywym. Celem gry jest zniszczenie wszystkich pozostałych graczy bądź doprowadzenie do sytuacji w której sami się poddadzą. Przed rozpoczęciem gry, każdemu z graczy należy:
– wybrać oddzielny kolor (czerwony, niebieski, żółty, biały lub zielony), przy czym dany kolor nie może się powtarzać. Kolory graczy przekładają się przede wszystkim na kolor budynków i jednostek przez nich posiadanych, kolejność w jakiej gracze danego koloru wykonują swoje tury (zgodnie z kolejnością wymienioną powyżej), ilość chłopów na starcie (100 w przypadku gracza w kolorze czerwonym lub 108-110 w przypadku graczy w pozostałych kolorach), ale również na wygląd zamków i twierdz które są różne w zależności od koloru. To ostatnie może nam przykładowo pomóc w ustaleniu czy zamek bądź twierdza które właśnie odkryliśmy na mapie zostały zbudowane przez gracza o danym kolorze czy też przejęte przez gracza innego koloru,
– przydzielić wiarę (chrześcijaństwo lub pogaństwo) lub ustawić jeden z trzech poziomów AI, w zależności od tego czy dany gracz ma być graczem żywym czy komputerowym. W przypadku graczy komputerowych wiara przydzielana jest losowo,
– nadać określone imię (ewentualnie pozostawić to które jest domyślnie przypisane każdemu z graczy),
Karkhan
sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK
Bughutu
sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: NIE
Drag Nest
sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: TAK
Fly Mounth
sceneria: zima, wielkość: duża, port: TAK
UWAGA: Na mapie brak jest jakichkolwiek fundamentów, co oznacza, że nie ma możliwości osiągnięcia wyższych poziomów technologicznych.
Never Land
sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: TAK
Wotarland
sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: TAK
Tronton
sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: NIE
Rotoeria
sceneria: zima, wielkość: duża, port: NIE
Naomia
sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK
Gretniest
sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK
Froaguss
sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK
Troendien
sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK
Kureean
sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK
Knurias
sceneria: wiosna, wielkość: duża, port: NIE
Wotosia
sceneria: zima, wielkość: duża, port: NIE
Generian
sceneria: lato, wielkość: duża, port: NIE
Frubu
sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK
Gbuzia
sceneria: lato, wielkość: duża, port: TAK
Jenrette
sceneria: lato, wielkość: mała, port: NIE
Raozja
sceneria: lato, wielkość: mała, port: NIE