Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Walka

Kiedy na mapie głównej zetkną się ze sobą 2 oddziały, to na ekranie pojawi się tabelka z rozbiciem wojsk obu stron na poszczególne jednostki i informacją o stanie ich energii. W tym momencie możemy również dokonać wyboru samodzielnego poprowadzenia wojsk lub skorzystania z opcji Auto, która oznacza, że walka rozgrywana jest automatycznie a my powiadamiani jesteśmy tylko o jej wyniku. Z tego względu zalecam korzystanie tylko i wyłącznie z pierwszej opcji, nawet w sytuacji kiedy mamy miażdżącą przewagę nad przeciwnikiem, ponieważ w takim przypadku mamy pełną kontrolę nad naszymi poczynaniami i możemy uniknąć strat które moglibyśmy ponieść gdybyśmy zdecydowali się na opcję Auto.

Walka zawsze toczy się w scenerii która odzwierciedla teren na którym doszło do zetknięcia się wrogich oddziałów, co czasami jest nie bez znaczenia, z uwagi na to, że jeżeli dojdzie do konfrontacji wojsk w lesie lub w pobliżu lasu, to na polu walki mogą pojawić się przeszkody w postaci drzew ograniczających możliwość ruchu, ustawienia odpowiedniego dla nas szyku bądź też umożliwiających jednostkom latającym ukrycie się ponad nimi.

Prawie każda czynność na polu walki (poruszanie się, atak, strzał, okopanie się) zabiera naszym jednostkom 5 PA, z wyjątkiem chodzenia po skosach, które zabiera aż 7 PA. Z tego względu im więcej dana jednostka ma PA, tym dalej może chodzić i tym więcej ataków może potencjalnie wykonać. Innymi słowy, każda kolejna wielokrotność cyfry 5 oznacza 1 czynność więcej w czasie walki, dlatego starajmy się produkować jednostki o jak największej liczbie PA.

Aby ułatwić orientację co do ilości PA potrzebnych na przejście określonego dystansu na polu bitwy możemy w czasie walki wcisnąć i przytrzymać klawisz G, który spowoduje nałożenie się na pole bitwy siatki złożonej z przerywanych linii, tworzącej coś na kształt szachownicy. Każda kratka oznacza, że miejsce to może okupować w danym momencie tylko 1 jednostka, a przejście z jednej kratki na drugą zabiera każdej jednostce 5 PA (bądź 7 PA, w przypadku ruchu na skos).

Jeżeli czujemy, że nie mamy żadnych szans w starciu z przeciwnikiem to możemy dokonać odwrotu z pola walki, tracąc przy tym pewną ilość punktów życia. Opcja ta jest jednak mocno niedopracowana, ponieważ w sytuacji w której to my zostaliśmy zaatakowani przeciwnik może w swojej turze zaatakować nas ponownie, za każdym razem zyskując wyższy status co powoduje, że lepiej jest od razu dać się zabić zamiast ciągle uciekać i z każdym kolejnym odwrotem wzmacniać przeciwnika. :/

Jeżeli w czasie walki nie wykonamy żadnego ruchu 2 tury pod rząd, to spotka nas Gniew Boży, czyli grom z jasnego nieba rażący wszystkie nasze jednostki i zabierający im określoną ilość życia. Związany jest z tym również pewien błąd w grze, mianowicie jeżeli w swoim oddziale posiadamy jakąś jednostkę latającą i zawiśniemy nią nad drzewami w takim miejscu, że komputerowy przeciwnik nie będzie w stanie jej dosięgnąć to w każdej swojej turze komputer nie będzie wykonywał żadnego ruchu i będzie nieustannie karany Gniewem Bożym, co w przypadku śmierci jakiejkolwiek jego jednostki może ostatecznie doprowadzić do zawieszenia się gry.

W czasie walki możemy otaczać wrogie jednostki, co sprawia, że otoczona jednostka traci więcej energii zarówno w chwili otrzymywania uderzenia jak również w momencie gdy sama dokonuje ataku. Aby otoczyć daną jednostkę potrzebne są co najmniej 3 jednostki sąsiadujące z polem na którym się ona znajduje. Im więcej jednostek przeciwnika otacza daną jednostkę tym większe straty ona ponosi w wyniku w/w czynności, natomiast 1 jednostkę może maksymalnie otoczyć 8 jednostek przeciwnika.

Możemy także okopać się każdą naszą jednostką, co powoduje wzrost jej parametru obrony o 1, ale wyczerpuje wszystkie możliwe do wykorzystania w danej turze PA (aby się okopać potrzeba min. 5 PA). Dzięki temu ilość życia którą stracimy w przypadku ataku przeciwnika będzie niższa niż gdybyśmy nie skorzystali z tej opcji.

Oprócz tego możemy również wykonać tzw. szarżę, która powoduje zwiększenie dokonywanych przez nas obrażeń, ale zwiększa ryzyko poniesienia przez nas straty energii w przypadku gdy jednostka jest silniejsza od nas. Nie powoduje to jednak utraty ani jednego PA, dlatego w zasadzie szarżować należy za każdym razem, niezależnie od tego czy wróg jest silniejszy czy nie, ponieważ w ogólnym rozrachunku i tak lepiej na tym wyjdziemy, co oznacza, że jest to kolejna niedopracowana przez twórców gry opcja.