Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Tereny

W obrębie każdej mapy znajdują się tereny po których poruszające się jednostki piesze tracą następującą ilość punktów akcji (PA):

Droga – 3 PA (po skosie 4 PA)

Równina – 4 PA (po skosie 5 PA)

Pustynia – 5 PA (po skosie 7 PA)

Las – 6 PA (po skosie 8 PA)1

Bagno – 7 PA (po skosie 10 PA)2

Góry niskie – 8 PA (po skosie 11 PA)3

Woda – brak możliwości ruchu

Góry wysokie – brak możliwości ruchu

 

1 – nie dotyczy Leśnika, który traci tylko 4 PA (po skosie 5 PA)

2 – w rzeczywistości dotyczy tylko obrzeży Bagien, ponieważ w centralnej części Bagien nie możemy się poruszać

3 – nie dotyczy Górala, który traci tylko 6 PA (po skosie 8 PA)

 

Jednostki latające z kolei mogą poruszać się po całej mapie (z wyjątkiem gruzów zburzonych budynków) i za każdym razem tracą tylko 3 PA (po skosie 4 PA).

 

______________________________

Niestety, jest w tej grze kilka bardzo poważnych błędów związanych z przemieszczaniem się, których znajomość może nam znacznie ułatwić rozgrywkę, ale równocześnie popsuć pozostałym graczom całą zabawę z gry:

 

po pierwsze: w momencie łączenia i rozłączania oddziałów jednostki tracą zaledwie 4 PA, niezależnie od terenu na którym się znajdują, a w dodatku zmęczenie przyrasta im nierównomiernie (tzn. czasem rośnie, czasem stoi w miejscu, a czasem spada), co powoduje, że możemy w ten sposób przemieszczać się po mapie szybciej niż w tradycyjny sposób i to praktycznie bez konieczności robienia odpoczynków

po drugie: poprzez łączenie i rozłączanie oddziałów możemy bezpiecznie wchodzić na pole na którym znajduje się niewidoczna dla nas pułapka, tzn. oddział nie wpada w nią i w ogóle nie traci energii, no chyba, że stojąc na niej ruszymy się z miejsca w normalny sposób

po trzecie: poprzez łączenie i rozłączanie oddziałów przy użyciu jednostek latających możemy również przenosić jednostki piesze przez tereny normalnie dla nich niedostępne, tzn. Góry wysokie, Wodę, Bagna, itp., co już zupełnie psuje całą grę

po czwarte: jednostki latające tracą swój bonus po połączeniu z jednostkami pieszymi, w wyniku czego zaczynają je obowiązywać kary adekwatne do terenu po którym się poruszają, przez co bardziej opłaca się poruszać nimi oddzielnie i łączyć z jednostkami pieszymi tylko w razie konieczności