Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Tereny

W obrębie każdej mapy znajdują się tereny po których poruszające się jednostki piesze tracą następującą ilość punktów akcji (PA):

Droga – 3 PA (po skosie 4 PA)

Równina – 4 PA (po skosie 5 PA)

Pustynia – 5 PA (po skosie 7 PA)

Las – 6 PA (po skosie 8 PA)1

Bagno – 7 PA (po skosie 10 PA)2

Góry niskie – 8 PA (po skosie 11 PA)3

Woda – brak możliwości ruchu

Góry wysokie – brak możliwości ruchu

 

1 – nie dotyczy Leśnika, który traci tylko 4 PA (po skosie 5 PA)

2 – w rzeczywistości dotyczy tylko obrzeży Bagien, ponieważ w centralnej części Bagien nie możemy się poruszać

3 – nie dotyczy Górala, który traci tylko 6 PA (po skosie 8 PA)

 

Jednostki latające z kolei mogą poruszać się po całej mapie (z wyjątkiem gruzów zburzonych budynków) i za każdym razem tracą tylko 3 PA (po skosie 4 PA).

 

______________________________

Niestety, jest w tej grze kilka bardzo poważnych błędów związanych z przemieszczaniem się, których znajomość może nam znacznie ułatwić rozgrywkę, ale równocześnie popsuć pozostałym graczom całą zabawę z gry:

 

po pierwsze: w momencie łączenia i rozłączania oddziałów jednostki tracą zaledwie 4 PA, niezależnie od terenu na którym się znajdują, a w dodatku zmęczenie przyrasta im nierównomiernie (tzn. czasem rośnie, czasem stoi w miejscu, a czasem spada), co powoduje, że możemy w ten sposób przemieszczać się po mapie szybciej niż w tradycyjny sposób i to praktycznie bez konieczności robienia odpoczynków

po drugie: poprzez łączenie i rozłączanie oddziałów możemy bezpiecznie wchodzić na pole na którym znajduje się niewidoczna dla nas pułapka, tzn. oddział nie wpada w nią i w ogóle nie traci energii, no chyba, że stojąc na niej ruszymy się z miejsca w normalny sposób

po trzecie: poprzez łączenie i rozłączanie oddziałów przy użyciu jednostek latających możemy również przenosić jednostki piesze przez tereny normalnie dla nich niedostępne, tzn. Góry wysokie, Wodę, Bagna, itp., co już zupełnie psuje całą grę 🙁

po czwarte: jednostki latające tracą swój bonus po połączeniu z jednostkami pieszymi, w wyniku czego zaczynają je obowiązywać kary adekwatne do terenu po którym się poruszają, przez co bardziej opłaca się poruszać nimi oddzielnie i łączyć z jednostkami pieszymi tylko w razie konieczności