Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Początek rozgrywki

Każdy z żywych graczy rozpoczyna grę posiadając następujące jednostki:

1x Pospolite ruszenie (w zamku),

2x Budowniczy (z czego 1x w zamku),

8x Lekka piechota,

1x Łucznik,

1x Leśnik,

3x Góral,

1x Lekka jazda

 

Gracze komputerowi natomiast rozpoczynają grę z większą ilością jednostek, w zależności od ich poziomu AI:

- poziom najłatwiejszy:

3x Pospolite ruszenie (z czego 1x w zamku),

3x Budowniczy (z czego 1x w zamku),

4x Lekka piechota,

3x Pikienier (z czego 1x w zamku),

1x Halabardnik (w zamku)

1x Łucznik,

2x Leśnik (z czego 1x w zamku),

3x Góral (z czego 1x w zamku),

2x Lekka jazda

 

- poziom średni i najtrudniejszy:

4x Pospolite ruszenie (z czego 1x w zamku),

3x Budowniczy (z czego 1x w zamku),

10x Lekka piechota,

3x Pikienier (z czego 1x w zamku),

1x Halabardnik (w zamku)

3x Łucznik,

2x Leśnik (z czego 1x w zamku),

3x Góral (z czego 1x w zamku),

2x Lekka jazda

 

______________________________

Ilość złota i chłopów po rozpoczęciu rozgrywki:

Zamek każdego żywego gracza na starcie posiada 250 szt. złota i ok. 100 chłopów, natomiast zamki komputera posiadają na starcie 400 szt. złota i 250 chłopów, niezależnie od poziomu AI. Z kolei po wybudowaniu każdy zamek posiada 200 szt. złota i 100 chłopów, a twierdza – 200 szt. złota.

 

______________________________

Porady:

1. Od razu po rozpoczęciu gry wejdź do zamku, wyjmij z niego Budowniczego, połącz go z drugim Budowniczym który znajduje się w jednym z oddziałów pod zamkiem i jeszcze w tej samej turze zacznij budować nimi wieżę tak aby powstała w 2 tury. Pozostałymi jednostkami nie oddalaj się od zamku tylko go pilnuj do czasu aż budowa wieży zostanie ukończona, ponieważ bywają mapy na których gracze znajdują się dosłownie o rzut beretem od siebie, przez co łatwo można pójść w niewłaściwą stronę i w głupi sposób stracić zamek lub jakieś ważne jednostki.

2. W czasie gdy buduje się wieża, z początkowych jednostek stwórz 1 mocny oddział lub 2 wyrównane oddziały, w zależności od preferencji:

– wariant pierwszy (1 mocny oddział):

* Lekka jazda, 3x Góral, Leśnik, Łucznik, 4x Lekka Piechota

– wariant drugi (2 wyrównane oddziały):

* Lekka jazda, Góral, Łucznik, 4x Lekka piechota

* 2x Góral, Leśnik, 4x Lekka piechota

3. Na samym początku dobrze jest wypuścić z zamku kilka jednostek w charakterze zwiadowców. Do tego celu idealnie nadają się chłopi bądź lektyki ze złotem, ponieważ mają aż 36 PA, nie podlegają zmęczeniu, ich produkcja nic nie kosztuje i nie trzeba czekać aż się wyprodukują. Osobiście jednak wolę tych pierwszych, ponieważ złota nigdy dość i początkowo liczy się dosłownie każdy grosz, natomiast chłopi przyrastają nam samoczynnie, o ile nie nałożymy na nich zbyt dużego podatku. Innym pomysłem jest również wyprodukowanie kilka szt. Pospolitego ruszenia, które co prawda chodzi bliżej i się męczy, a na ich produkcję tracimy czas i pieniądze, ale za to w przeciwieństwie do chłopów i lektyk ze złotem może odwiedzać świątynie/miejsca kultu czy port bądź też w skrajnych przypadkach nawet zajmować zamki, twierdze lub wieże.

4. Nie spiesz się z nakładaniem podatku na chłopów. Początkowo chłopi rosną bardzo wolno, a zysk z podatków jest śmiesznie niski, przez co i tak nic nie kupisz za zarobione pieniądze. Poczekaj aż liczba chłopów przekroczy 900 i zastosuj się do sposobu opisanego w TYM dziale.

5. Nie spiesz się z budowaniem budynków w zamku i kupowaniem jakichkolwiek licencji do czasu aż zbudujesz wieżę. Jeżeli po odkryciu pobliskiego terenu przez wieżę sytuacja wydaje się bezpieczna a w pobliżu widzisz jakieś fundamenty na których stosunkowo szybko uda Ci się zbudować twierdzę, to mądrze gospodarując początkowymi zasobami złota będzie Cię stać na licencję na każdą jednostkę 1 poziomu. W jaki sposób? Otóż, początkowo w zamku znajduje się 250 szt. złota, natomiast po wybudowaniu twierdzy mamy dodatkowo 200 szt. złota, co razem daje 450 szt. złota. Teraz wystarczy po prostu przetransportować całe początkowe złoto z zamku do twierdzy i już będzie nas stać nawet na Ważkę, Rycerstwo lub Kusznika.

6. Jeżeli po zbudowaniu wieży widzisz w pobliżu przynajmniej 1 fundamenty, to nie kop żadnych skarbów tylko od razu ruszaj na nie Budowniczymi stawiać twierdzę. Dlaczego? Ponieważ mając 2 Budowniczych możesz zbudować twierdzę w 6 tur zamiast 12, co stanowi olbrzymią oszczędność czasu i może pozwolić na wypracowanie przewagi nad przeciwnikiem, więc lepiej nie ryzykować utraty Budowniczych kopiąc skarby i natrafiając na klątwę Boghute Ara.

7. Kop skarby zawsze tylko 1 Budowniczym, ponieważ w przypadku wykopania szczątków Boghute Ara unikniesz utraty jednostek które mogły mu towarzyszyć.

8. Wchodź do świątyń/miejsc kultu zawsze tylko 1 słabą jednostką, nawet jeżeli praktycznie cały Twój oddział jest ciężko ranny lub zmęczony, ponieważ żaden z bonusów nie jest wart ryzyka w postaci wylosowania Księgi Plag, Miecza Głupców bądź Czarnego Diamentu, nie mówiąc już o natychmiastowej utracie całego oddziału, co może jeszcze bardziej pogorszyć Twoją sytuację.

9. Odradzam ożenek z królową. Dlaczego? Powodów jest kilka, a opisałem je w TYM dziale.

10. Jeżeli uda Ci się znaleźć port to staraj się zawsze trzymać w jego pobliżu 1 słabą jednostkę, która będzie służyła tylko do tego żeby regularnie pobierać z niego kolejne posiłki co ok. 10 tur.

11. Nie kupuj licencji na Halabardnika, Tarana, Czerwia i Ducha, ponieważ są to bardzo słabe jednostki nie warte wydanych na nie pieniędzy.

12. Stawiaj na jednostki latające, ponieważ poruszając się po mapie tracą zaledwie 3 lub 4 PA co 1 pole, odkrywają spore ilości terenu wokół, a w sytuacji zagrożenia lub zmęczenia potrafią ukryć się nad Wodą, Górami wysokimi czy Bagnem, gdzie poza innymi jednostkami latającymi nikt nie jest w stanie ich dosięgnąć.