Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Jednostki

Pospolite ruszenie – jedyna jednostka w grze na którą licencję posiadamy w momencie startu. A nawet jeżeli w jakiś sposób ją usuniemy to zawsze możemy ją z powrotem odkupić za 0 szt. złota, co dodatkowo podkreśla zerową przydatność tej jednostki na polu bitwy. Jedyna jej zaleta to bardzo krótki czas produkcji wynoszący zaledwie 1 turę, przez co od biedy można wyprodukować na początku kilka sztuk w charakterze zwiadowców, ale uważam, że lepiej jest wypuścić z zamku paru chłopów lub lektyki ze złotem, które chodzą dużo dalej i nigdy się nie męczą. Innymi słowy, szkoda czasu i pieniędzy na produkcję Pospolitego ruszenia, ponieważ ma najniższe możliwe parametry ataku i obrony, mało PA, a w bezpośrednim starciu przegrywa nawet z Budowniczym na podobnym statusie.

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Pospolite ruszenie

poziom

1

twierdza

-

wymagania

-

koszt licencji

0 szt. złota

koszt produkcji

2 szt. złota

czas produkcji

1 tura

siła

1

obrona

1

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

24 PA

morale

10

bonus

-

 

Budowniczy – bardzo ważna jednostka w grze, choć z czasem jej znaczenie ogromnie maleje. Początkowo to głównie za jej sprawą się bogacimy, z racji tego, że tylko ona potrafi kopać skarby (co prawda w świątyniach/miejscach kultu też można znaleźć skarby, ale zdarza się to rzadziej). Innym powodem dla którego jednostka ta jest niezmiernie ważna jest umiejętność stawiania nowych budynków, co pośrednio przekłada się również na możliwość osiągnięcia przez nas wyższych poziomów technologicznych, a także umiejętność budowania dróg i mostów. Ostatnią umiejętnością Budowniczego jest możliwość zastawiania pułapek. Każdą rozgrywkę zaczynamy z zaledwie dwoma jednostkami tego typu, na które należy bardzo uważać, gdyż łatwo jest wykopać szczątki Boghute Ara, przez co Budowniczego szlag trafia, lub trafić na oddział nieprzyjaciela i stracić go w walce. Później, kiedy już większość fundamentów na mapie jest pozajmowana, miejsca skarbu w większości przeszukane, a my zaczynamy regularnie ściągać podatki z chłopów, Budowniczowie stają się niemalże zbędni.

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Budowniczy

poziom

1

twierdza

-

wymagania

-

koszt licencji

80 szt. złota

koszt produkcji

6 szt. złota

czas produkcji

3 tury

siła

1

obrona

1

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

26 PA

morale

10

bonus

-

 

Pikienier – stanowi jedną z podstawowych jednostek bojowych na samym początku gry. Osobiście jednak wolę Lekką piechotę, bo jest tańsza w zakupie i produkcji, jak również ma aż o 2 pkt. ataku więcej. Pikienier z kolei ma o 1 pkt. więcej obrony, ale jak wiadomo najlepszą obroną jest atak. Kolejnym atutem Pikieniera są o 4 PA więcej, ale ma to raczej niewielkie znaczenie zarówno na mapie głównej jak i na polu bitwy, ponieważ w sporadycznych przypadkach Pikienier będzie w stanie przejść zaledwie 1 pole dalej.

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Pikienier

poziom

1

twierdza

-

wymagania

-

koszt licencji

30 szt. złota

koszt produkcji

5 szt. złota

czas produkcji

2 tury

siła

3

obrona

5

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

24 PA

morale

10

bonus

-

 

Lekka piechota – typowe mięso armatnie, masowo wykorzystywane w początkowym stadium gry. Śmiesznie tani koszt licencji, krótki czas produkcji, a także całkiem znośne jak na początek parametry ataku i obrony sprawiają, że warto rozpocząć produkcję Lekkich piechot już w 1. turze, do czasu aż będzie nas stać na jakieś lepsze jednostki. Może nam to również uratować skórę w przypadku jakiejś wzmożonej aktywności przeciwnika na naszych terenach krótko po rozpoczęciu gry.

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Lekka piechota

poziom

1

twierdza

-

wymagania

-

koszt licencji

10 szt. złota

koszt produkcji

3 szt. złota

czas produkcji

2 tury

siła

5

obrona

4

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

20 PA

morale

10

bonus

-

 

Halabardnik – prawdopodobnie największe kuriozum w tej grze. Jednostka o możliwościach bojowych zbliżonych do Lekkiej piechoty, ale w przeciwieństwie do niej wymagająca twierdzy, kuźni, licencji w wysokości 50 szt. złota i produkująca się od niej o 1 turę dłużej. Kompletny bezsens, strata czasu i pieniędzy. Nie wiem kto przy zdrowych zmysłach decyduje się na produkcję tej jednostki. Najwyraźniej wymyślając Halabardnika ktoś z Longsoftu doznał poważnego poparzenia słonecznego.

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Halabardnik

poziom

1

twierdza

TAK

wymagania

kuźnia

koszt licencji

50 szt. złota

koszt produkcji

10 szt. złota

czas produkcji

3 tury

siła

5

obrona

5

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

22 PA

morale

10

bonus

-

 

Ciężka piechota – ulepszona wersja Lekkiej piechoty, z atakiem silniejszym o 4 pkt. i obroną większą o 2 pkt. Szkoda tylko, że dostępna jest wyłącznie w twierdzy i jako rzekomo ciężko opancerzona jednostka wymaga kuźni, przez co potrzeba kilkunastu tur i sporych nakładów finansowych do rozpoczęcia jej produkcji, a po takim czasie przeciwnicy są w stanie dysponować już dużo lepszymi jednostkami. Koniec końców, raczej nie opłaca się jej produkować, bo jej wymagania są niewspółmierne do tego co oferuje, przez co stanowi dość rzadki widok w grze.

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Ciężka piechota

poziom

1

twierdza

TAK

wymagania

kuźnia

koszt licencji

30 szt. złota

koszt produkcji

10 szt. złota

czas produkcji

2 tury

siła

9

obrona

6

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

20 PA

morale

10

bonus

-

 

Góral – pierwsza naprawdę wartościowa jednostka na 1. poziomie technologicznym, która powinna stanowić trzon naszych armii w początkowej fazie gry, a to wszystko za sprawą 26 PA i wysokim jak na początek parametrom bojowym. W dodatku Góral jest jedyną jednostką w grze która posiada specjalny bonus w trakcie poruszania się po górach, dzięki czemu traci mniej PA na tym terenie. Produkcję Górali dobrze jest rozpocząć tak szybko jak to tylko możliwe, co na szczęście nie jest trudne, z uwagi na brak jakichkolwiek wymagań i rozsądny koszt zakupu licencji.

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Góral

poziom

1

twierdza

-

wymagania

-

koszt licencji

80 szt. złota

koszt produkcji

8 szt. złota

czas produkcji

3 tury

siła

8

obrona

6

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

26 PA

morale

10

bonus

Góry niskie

 

Lekka jazda – najbardziej mobilna jednostka na 1. poziomie technologicznym. Ma najwięcej PA ze wszystkich jednostek na tym poziomie, przez co jest doskonałym zwiadowcą, a jak do kogoś podjedzie w czasie walki to na jednym ataku najczęściej się nie kończy. Naprawdę trzeba się z nią liczyć. Wymaga kuźni i kupna licencji w wysokości 100 szt. złota, ale za te pieniądze zdecydowanie polecam!

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Lekka jazda

poziom

1

twierdza

-

wymagania

kuźnia

koszt licencji

100 szt. złota

koszt produkcji

3 szt. złota

czas produkcji

3 tury

siła

8

obrona

5

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

36 PA

morale

10

bonus

-

 

Ważka – jedyna jednostka latająca na 1. poziomie technologicznym, o możliwościach bojowych Lekkiej jazdy. Jedyne czego wymaga to twierdza i horrendalnie dużo pieniędzy na zakup licencji, ale produkuje się zaledwie 2 tury, co moim zdaniem jest grubą przesadą. Ponadto Ważka ma bardzo duże znaczenie strategiczne z uwagi na fakt, że jako jednostka latająca traci zaledwie 3 PA lub 4 PA w trakcie poruszania się po mapie, co sprawia, że idealnie sprawdza się jako zwiadowca, dzięki czemu możemy stosunkowo szybko odkryć spory kawałek mapy.

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Ważka

poziom

1

twierdza

TAK

wymagania

-

koszt licencji

380 szt. złota

koszt produkcji

5 szt. złota

czas produkcji

2 tury

siła

8

obrona

5

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

32 PA

morale

6

bonus

Latanie

 

Rycerstwo – bezapelacyjnie najsilniejsza jednostka na 1. poziomie technologicznym. Ma sporo PA i bardzo wysokie parametry ataku i obrony, przez co jej przewaga nad pozostałymi jednostkami tego poziomu jest tak duża, że właściwie nie ma sobie równych i rozwala wszystkich w drobny mak. Niestety, wszystko ma swoją cenę. Jednostka ta dostępna jest wyłącznie w twierdzy, wymaga kuźni, kosztuje sporo pieniędzy i produkuje się aż 4 tury, ale jeżeli nasze zasoby finansowe nam na to pozwalają to naprawdę warto się nią zainteresować.

 

 

 

 

 

nazwa jednostki

Rycerstwo

poziom

1

twierdza

TAK

wymagania

kuźnia

koszt licencji

150 szt. złota

koszt produkcji

8 szt. złota

czas produkcji

4 tury

siła

12

obrona

7

strzał

-

zasięg

-

punkty akcji

30 PA

morale

10

bonus

-

 

Łucznik – pierwsza i najsłabsza jednostka strzelająca w grze. Co nie znaczy, że jest słaba. Wręcz przeciwnie – jest tania, produkuje się zaledwie 2 tury i razi przeciwników na odległość do 3 pól. Minusy? Wymaga warsztatu i jest niemalże bezbronna w zwarciu, krusząc się o mocniejszych przeciwników w chwili ataku. Właśnie z tych powodów jest zwyczajnie pomijana, ponieważ lepiej jest trochę więcej dopłacić i poczekać 1 turę dłużej na dużo mocniejszego Leśnika.